Followers

Thursday, September 30, 2010

Perbuatan hina agama tidak boleh dibiarkan: Chor

PETALING JAYA: Kerajaan perlu mengambil tindakan terhadap pihak yang menghina agama kerana jika dibiarkan, perbuatan itu boleh mengugat keharmonian kaum di negara ini.

Naib Presiden MCA, Datuk Chor Chee Heung, berkata pemimpin pelbagai agama di negara ini perlu kerap mengadakan perbincangan menerusi Jawatankuasa Antara Agama bagi menjamin keharmonian yang dinikmati selama ini.
"Kita tidak boleh membenarkan mana-mana pihak menghina agama lain kerana ia menyentuh sensitiviti rakyat Malaysia," katanya yang juga Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, selepas melancarkan Seminar Pencegahan Jenayah Menerusi Persekitaran (CPTED) 2010 di sini hari ini.
Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas kewujudan klip video dalam laman web "YouTube" yang memaparkan seorang paderi menyampaikan ceramah menghina Islam di Kuching, Sarawak.

Dalam laporan akhbar Isnin lalu, Presiden Penaja Perikatan Blogger Muslim (MBA), Zainol Abideen, berkata paderi yang didakwa bernama Benjamin Stephen itu dikatakan menyampaikan ceramah menghina Islam di sebuah gereja di negeri itu. - BERNAMA

0 comments: