Followers

Friday, September 24, 2010

Guru maut kain kapas dalam perut

Mangsa mengadu sakit selepas 6 hari pembedahan lahir anak
KOTA BHARU: Kegembiraan sepasang suami isteri menyambut kelahiran anak keempat tidak berpanjangan, apabila si isteri meninggal dunia akibat komplikasi pembedahan selepas kain kapas pembedahan tertinggal dalam perut guru wanita itu.

Anggota Penguat Kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Musa Abd Kadir, 46, berkata isterinya, Aummil Khairri Abdul Razak, 44, bersalin secara pembedahan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), di sini, pada 17 Ogos lalu.
Beliau berkata, selepas pembedahan, isterinya mengadu masih berasa sakit di perut sebelum dirujuk kembali kepada doktor di hospital sama.
Ketika itu, selepas enam hari bersalin secara pembedahan, isteri mengadu sakit di perut, bimbang perkara tidak diingini saya merujuknya kepada doktor bertanggungjawab mendapatkan penjelasan.

Doktor kemudian memaklumkan ada dua kain kapas pembedahan tertinggal dalam perut isteri selepas imbasan X-ray dilakukan dan memerlukan pembedahan kedua untuk mengeluarkannya, katanya ketika ditemui Berita Harian, semalam.

Musa berkata, pembedahan kedua terpaksa dibuat bagi mengeluarkan kain kapas pembedahan yang tertinggal itu kerana isterinya sudah tidak dapat menahan kesakitan ketika itu.

Bagaimanapun, beliau kecewa selepas pembedahan kedua dilakukan oleh doktor HUSM, isterinya yang bertugas di Sekolah Kebangsaan Datuk Hashim di bandar ini, masih mengalami kesakitan teruk selain kesan pembedahan tidak dijahit sempurna.
Saya terkejut apabila melihat jahitan yang dilakukan tidak sempurna, seolah-olah tidak habis dijahit sehingga mendatangkan kesakitan berpanjangan, katanya.

0 comments: