Followers

Wednesday, September 29, 2010

Bursa bawa siri jelajah Invest Malaysia ke HK bulan depan

KUALA LUMPUR: Dalam satu perkongsian dengan OSK Investment Bank, Bursa Malaysia akan membawa siri jelajah utamanya, Invest Malaysia, ke Hong Kong pada 21 Oktober.
Siri jelajah bertema "Memperkasa Kecemerlangan Global" itu bertujuan memberi pendedahan tentang peluang-peluang pelaburan yang menarik di Malaysia, kata Bursa satu daripada bursa terbesar di Asia dalam satu kenyataan hari ini.
Ia berkata, pelabur Hong Kong akan dapat memanfaatkan potensi pertumbuhan peluasan multinasional negara ini yang diterajui oleh syarikat Malaysia yang luas jangkauannya di seluruh Asean dan Asia.
Daripada siri jelajah ini, katanya, pelabur akan mendapat kefahaman tentang syarikat-syarikat bermodal sederhana hingga besar, yang telah berjaya menerajui sektor di peringkat serantau dan global.

Bursa Malaysia berkata, Invest Malaysia Hong Kong 2010 memberikan kefahaman tentang gabungan unik juara serantau dan global yang telah memperkukuh diri sebagai peneraju dalam bidang masing-masing, atau syarikat baharu berkembang dengan cadangan nilai yang unik.

Antara acara utama lain termasuklah penerangan tentang program transformasi ekonomi kerajaan yang bertujuan mengubah Malaysia menjadi sebuah negara berpendapatan tinggi.

Ia disampaikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Ketua Eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian (PEMANDU) Kerajaan Malaysia, Senator Datuk Seri Idris Jala.
Malaysia adalah negara ke-66 terbesar mengikut saiz dengan penduduknya berjumlah 28 juta, dan juga mempunyai ekonomi ke-30 terbesar di dunia.

Pertumbuhan KDNK negara dijangka kira-kira lapan peratus, yang akan menjadikannya satu daripada ekonomi paling pantas berkembang di Asia. - BERNAMA

0 comments: